Ahlan Wasahlan ! Selamat Datang ke Blog SEKOLAH AGAMA MENENGAH RAWANG. Terima Kasih atas kunjungan anda. Kunjungan anda amat bermakna buat kami :)
Pada 29 Mac 2012 , SAM Rawang sekali lagi menjadi tuan rumah bagi Pertandingan Bahas Bahasa Melayu Ala Parlimen peringkat daerah Gombak. Empat buah sekolah yang telah layak memasuki separuh akhir ke peringkat daerah ini adalah Sekolah Agama Menengah Rawang , Sekolah Menengah Kebangsaan Gombak Setia , Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Buloh dan Sekolah Menengah Kebangsaan Hulu Klang.
Di peringkat separuh akhir , pembahas SAM Rawang telah menjadi lawan kepada pembahas SMK Sungai Buloh di Pusat Sumber SAM Rawang manakala pembahas SMK Gombak Setia berlawan bahas dengan pembahas SMK Hulu Klang di Dewan Besar Umar Abdul Aziz.
Alhamdulillah , pembahas SAM Rawang berjaya di separuh akhir seterusnya melayakkan diri mereka ke peringkat akhir. Pembahas SAM Rawang telah menjadi lawan kepada pembahas SMK Hulu Klang kerana mereka juga berjaya mengalahkan pembahas SMK Gombak Setia pada separuh akhir. Perbahasan peringkat akhir tersebut telah diadakan di Dewan Besar Umar Abdul Aziz.
Syukran lillah , pasukan pembahas SAM Rawang telah memperoleh kemenengan di peringkat akhir. Lebih membanggakan lagi , ini merupakan kemenangan di peringkat daerah kali ke-empat berturut-turut dalam masa empat tahun. Tambahan pula, salah seorang pembahas SAM Rawang, Ainul Nadhirah telah dinobatkan sebagai Pembahas Terbaik di peringkat daerah pada tahun 2012.
Tahniah Buat Mereka !