Ahlan Wasahlan ! Selamat Datang ke Blog SEKOLAH AGAMA MENENGAH RAWANG. Terima Kasih atas kunjungan anda. Kunjungan anda amat bermakna buat kami :)

Seminar Keibubapaan


Pada 24 Februari yang lalu, pihak Persatuan Ibu Bapa Guru Sekolah Agama Menengah Rawang telah mengadakan Seminar Keibubapaan di Dewan Besar Umar Abdul Aziz. Seminar tersebut telah disampaikan oleh Raja Ismail bin Raja Shahadan atau lebih dikenali dengan nama Pak Engku. Seminar tersebut bertemakan 'Ibubapa Cemerlang Anak Gemilang'.

 Ibubapa pelajar tingkatan 3, 4 dan 5 telah dijemput hadir bagi menjayakan seminar tersebut. Seminar bermula seawal jam 9.00 pagi. Ibubapa yang hadir diminta mendaftar di kaunter pendaftaran sebelum memasuki dewan.
Majlis dimulakan dengan bacaan doa pimpinan Ustaz Rizal bin Mokhter. Seterusnya, ucapan ringkas daripada pengetua SAM Rawang. Selesai ucapan pengetua, Pak Engku memulakan sesi seminar.

Ibubapa, guru dan pelajar tekun mendengar setiap bait perkataan yang diperkatakan oleh Pak Engku. Pak Engku turut menceritakan kisah hidup anak-anak angkatnya yang yatim piatu amat menyentuh hati para pendengar. Bukan itu sahaja, Pak Engku menggunakan persembahan multimedia semasa menyampaikan seminar bagi menarik minat pendengar.
Alhamdulillah, seminar tersebut berjalan dengan lancar. Semua yang hadir berpuas hati dengan apa yang disampaikan oleh Pak Engku.