Ahlan Wasahlan ! Selamat Datang ke Blog SEKOLAH AGAMA MENENGAH RAWANG. Terima Kasih atas kunjungan anda. Kunjungan anda amat bermakna buat kami :)

Kemahiran Amal Islami 2012


Kemahiran Amal Islami atau nama singkatannya KAMIL telah bermula lagi. Seperti biasa, KAMIL merupakan aktiviti tahunan bagi semua sekolah agama untuk mencungkil bakat yang ada dalam diri setiap pelajar. Bermula di peringkat sekolah, diikuti dengan peringkat zon dan negeri.

Pada tahun ini, SAM Rawang telah memasang matlamat baru iaitu ingin menghantar wakil pelajar hingga ke peringkat kebangsaan dalam acara KAMIL, MTQ (Majlis Tadarus Al-Quran) dan MIPA (Majlis Ihtifal Institusi Pendidikan Agama).

Bermula pada 27 Februari 2012 sehingga 1 Mac 2012, acara KAMIL peringkat sekolah telah diadakan di SAM Rawang. Sepanjang minggu tersebut, pelajar yang terlibat dalam setiap acara mempersembahkan usaha yang terbaik bagi menambah mata firqah masing-masing.

Antara acara yang dipertandingkan ialah Debat Bahasa Melayu, Debat Bahasa Inggeris, Debat Bahasa Arab, Khat, Khutbah, Tajhiz Jenazah, Musamarah, Syarahan Bahasa Melayu, Syarahan Bahasa Inggeris, Syarahan Bahasa Arab, Forum, Tafsir, Hafazan, Rawi & Marhaban dan acara Nasyid.


 

Alhamdulillah, segala acara berjalan dengan lancar. Pelajar yang terbaik bagi setiap acara akan dipilih untuk menjadi wakil sekolah di peringkat zon akan datang.