Ahlan Wasahlan ! Selamat Datang ke Blog SEKOLAH AGAMA MENENGAH RAWANG. Terima Kasih atas kunjungan anda. Kunjungan anda amat bermakna buat kami :)

Hari Guru 2012 - Fasa ke-2

   Hari Guru fasa ke-2 merupakan acara yang julung kalinya diadakan di SAM Rawang. Sambutan tersebut diadakan atas permintaan pelajar-pelajar supaya guru-guru dapat diraikan dengan lebih meriah berbanding sambutan fasa pertama sebelum ini. Sambutan ini dianjurkan oleh Badan Kepimpinan Pelajar iaitu Pengawas sekolah, Pembimbing Rakan Sebaya dan Pustakawan sekolah dengan kerjasama pelajar-pelajar Tingkatan 5 2012.
   Majlis tersebut dimulakan seawal 7.30 pagi. Semua pelajar diminta berkumpul di surau untuk bersama-sama membaca Surah Yaasin. Selepas itu, Ketua Umum SAM Rawang tahun 2012; Mohd Farid bin Yahaya memberi sedikit taklimat tentang tentatif program pada hari tersebut. Semua pelajar dan guru perempuan diminta bergerak ke dataran surau untuk bagi acara sukaneka bagi guru perempuan manakala semua pelajar dan guru lelaki diminta ke padang bagi acara sukaneka bagi guru lelaki.
   Selesai acara sukaneka, acara dewan dimulakan. Perarakan guru-guru masuk telah menghangatkan dewan. Sejurus selepas itu, pengacara majlis iaitu Nur Muhd Aiman bin Abu Sama dan Furqon bin Malik telah dijemput masuk diiringi dua maskot iaitu maskot Mickey Mouse dan Minnie Mouse. Dua maskot itu menceriakan lagi acara dewan.

   Bacaan doa oleh Ahmad Syahmi Amin Bukhari bagi memberkati majlis. Majlis diteruskan dengan persembahan multimedia, persembahan pelajar, cabutan bertuah dan akhir sekali penyampaian hadiah. Pada tahun ini, terdapat enam Anugerah Khas yang disediakan khas untuk guru-guru. Guru-guru tersebut telah dipilih oleh Pengetua SAM Rawang sendiri iaitu Puan Siti Romziah binti Madong. Enam Anugerah Khas tersebut ialah Guru Dedikasi ; Ustaz Ilias , Guru Prihatin ; Ustazah Sazlina , Guru Paling Lama Berkhidmat di SAMR ; Ustazah Rozana , Guru Harapan ; Ustazah Harlina , Guru Kreatif ; Ustazah Mustazzila , Guru Inovatif ; Ustazah Aishah Ibrahim.
   Tidak dilupakan, pada tahun ini buat pertama kalinya Ustaz Rizal sebagai Pengarah Program merencanakan slot khas bagi anak-anak guru yang bersekolah di SAM Rawang. Anak-anak guru diminta memberi bunga kepada ibu atau bapa mereka.
   Habis acara dewan, guru-guru dijemput ke khemah khas yang disediakan untuk jamuan guru. Guru-guru dilayan dengan istimewa oleh sebahagian pelajar yang bertugas untuk menjadi pelayan untuk guru-guru. Secara keseluruhannya, majlis sambutan Hari Guru fasa ke-2 disambut dengan lebih gembira dan meriah oleh semua warga SAM Rawang.