Ahlan Wasahlan ! Selamat Datang ke Blog SEKOLAH AGAMA MENENGAH RAWANG. Terima Kasih atas kunjungan anda. Kunjungan anda amat bermakna buat kami :)

16 Mei 2012

   Tanggal 16 Mei setiap tahun merupakan tarikh yang ditunggu-tunggu oleh semua guru dan pelajar di serata negara. Tarikh tersebut dipilih khusus untuk para pelajar mengingati, mengenang serta menghargai jasa guru-guru mereka yang tanpa jemu memberi didikan yang sempurna dalam usaha membentuk pelajar menjadi insan berguna kelak.
   Turut tidak ketinggalan, warga SAM Rawang bersama-sama meraikan Sambutan Hari Guru dengan tema ; "Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara". Majlis Sambutan Hari Guru pada tahun ini dimulakan dengan perarakan masuk guru-guru SAM Rawang ke Dewan Besar Umar Abdul Aziz diiringi oleh pelajar-pelajar tingkatan lima.
   Atas arahan Menteri Pelajaran Malaysia, YAB Tan Sri Dato’ Hj Muhyiddin Bin Hj Mohd Yassin, semua sekolah perlu mendengar secara langsung ucapan daripada beliau yang boleh disaksikan melalui internet. Melalui cara sebegini, pelajar dan guru dapat melihat serta mendengar terus ucapan yang ingin disampaikan oleh beliau.
 Setelah itu, majlis diteruskan dengan persembahan guru. Guru-gur diminta naik ke pentas untuk mendendangkan lagu 'Guru Malaysia' dan lagu baru iaitu 'Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara'. Selesai persembahan guru, pelajar dihiburkan dengan persembahan wakil pelajar.
   Majlis berakhir sejurus selepas berakhirnya persembahan pelajar. Guru-guru dijemput untuk menjamu selera di kantin. Secara keseluruhannya, Sambutan Hari Guru pada tahun ini menggembirakan hati semua guru dan pelajar.