Ahlan Wasahlan ! Selamat Datang ke Blog SEKOLAH AGAMA MENENGAH RAWANG. Terima Kasih atas kunjungan anda. Kunjungan anda amat bermakna buat kami :)

Sukantara 2012

   Sukantara tiba lagi. Pada tahun ini, sukantara diadakan pada bulan April iaitu pada tanggal 10 April 2012. Seperti tahun-tahun sebelum ini, para pelajar diminta berkumpul di dataran Salman Al-Farisi bagi melakukan proses 'warm-up' sebelum bersukan. Proses memanaskan badan ini dipimpin oleh pelajar tingkatan 5. Semangat untuk bersukan jelas kelihatan pada air muka setiap pelajar.


   Selepas memanaskan badan, pelajar lelaki diminta pergi ke padang sekolah untuk memulakan aktiviti sukantara manakala pelajar perempuan diminta masuk ke dalam dewan besar Umar Abdul Aziz untuk mempelajari dan memahami kaedah bahasa arab mudah di bawah pimpinan Ustaz Haider sementara menunggu pelajar lelaki habis bersukan.









   Aktiviti yang dilaksanakan pada sukantara kali ini adalah lumba lari, lompat jauh dan lontar peluru. Masing-masing berlumba menunjukkan kehebatan diri bagi menyumbang markah untuk firqah mereka. Setelah selesai aktiviti sukantara lelaki, pelajar perempuan diminta ke padang untuk bersukan manakala pelajar lelaki masuk ke dalam dewan untuk mendengar sesi pembelajaran bahasa arab bersama Ustaz Haider.